Ezüst Gy. Zoltán grafikus és festőművész kiállítása

Ezüst Gy. Zoltán grafikus és festőművész kiállítása_Gyula_2012.07.05-26.

Grafikus és festőművész kiállítás

2012. július 05-26.
Ezüst Gy. Zoltán grafikus és festőművész kiállítása

Ezüst Gy. Zoltán Békéscsabán született 1963¬ban. A Képzőművészeti Főiskolán többek között Raszler Károly, Kocsis Imre és Nagy Gábor tanítványa volt. 1987¬ben három évre elnyerte a Szőnyi István ösztöndíjat. Szentendrén él. Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének és 1999¬től a Magyar Grafikus Művészek Szövetségének.

Erőssége a rézkarc, de több irányba vonzzák elképzelései. Munkát többek között érzelmi benyomások ösztönzik. Ezüstnél a belső emocionális inspiráció a tudattalanból előtörő víziókkal, látomásokkal, sokszor szürreális kapcsolódásokkal társul. Ragaszkodik a figurális közléshez, még ha olykor csupán részleteikben tűnnek is fel lapjain a felismerhető motívumok. Rézkarcaiban sokszor nyúlik vissza a tanulmányai alatt igen megkedvelt anatómiai ismeretekhez.

A kontraszt Ezüst Zoltán művészetének egyik alapvető vonása. Alakjai körül szinte önálló lényként hullámzik a drapéria, hol körülfonja testüket, hol anyaggá, hol fejdísszé alakul, hol szellőként lebben tova a térben. A művész szándékkal helyezi egymással szembe a mozgalmas és statikus felületeket. A valós teret viszont általában kerüli. Vonzódása az ősi motívumok iránt variálja rajzainak motívumkincsét. De ugyanígy termékenyítik fantáziáját az egyetemes művészettörténeti korszakok is.

Egyidejűen több minden is foglalkoztatja, a háromdimenziós téralakítás ¬ a leképezett gipszforma, s az általa képviselt, vele asszociálódó élő emberi test ellentéte. Az ember „lenyomatával”, torzójával megidézett jelenléte Ezüst Zoltán művészetében a maszkos, álarcos képek ugyanazt a gondolatot képviselik, mint a test¬maszkok, a torzók.

Ezüst egyik konstans sajátossága, hogy amire dolgozik egy olyan esetlegesen létrejött textúra, amely az alkotás folyamatában érzelmileg és szellemileg ösztönzi. Fontosabb számára a kontrasztok, a téri áthatások, a rajzolt vonalak, és a színek is. A konstruktív és az organikus formák, a statika és a dinamika egyaránt.
A kísérő szöveg kivonat Egri Mária művészettörténész elemzéséből.

Helyszín: Békéscsaba – Munkácsy Múzeum
www.munkacsy.hu

A bejegyzés kategóriája: 2012 július
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.